- Jarosław Modzelewski, 1983, „A gdzie są trzej królowie”, olej na płótnie, wymiary 70×150 cm, /obraz jest reprodukowany w katalogach, „Widziane”, 1984, „Gruppa”, 1992/93, poz 82, il. s.55, oraz „Gruppa w Zachęcie”, 1993, również w Albumie, „Jarosław Modzelewski, obrazy 1977-2006″, Galeria Zderzak, il.53,str149, 2006, obraz był wystawiany na wystawach, „Kilka szkiców i obraz”, Pracownia Dziekanka, Warszawa, 1983, „Przez widzialne do niewidzialnego”, Kościól Nawiedzenia MNP, Warszawa 1983, „Gruppa”, Galewria Zachęta. Warszawa 1992/93
- Jarosław Modzelewski, „Młodzi piłkarze”, 1991, olej na płótnie, wymiary 65×81 cm, /obraz jest reprodukowany w katalogu, „Rauma”, Biennale Balticum, 1992, il. s.81, oraz w Albumie, „Jarosław Modzelewski, obrazy 1977-2006″, il. 195, str.177, Galeria Zderzak, il. 2006, obraz był prezentowany na wystawie, „Jarosław Modzelewski”, Galeria Nowy Wiek, Zielona Góra, 2003
- Jarosław Modzelewski, „Studium”, 1993, olej na płólnie, wymiary 114×130 cm,/obraz jest reprodukowany w katalogu, „Jarosław Modzelewski”, z wystaw w Ośrodku Kultury Polskiej w Budapeszcie, oraz w Ośrodku Kultury Polskiej w Londynie w 1994, również w katalogu z wystawy „Ćwiczenia, z malarstwa”, 1993, obraz był prezentowany na wielu wystawch, m. in. „Kolka prostych obserwacji”, BWA, Lublin, 1993, „Nadzieja jako wynik uporczywego trwania w smutku i samotności”, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, PGS, Sopot, BWA, Katowice, 1994 ,
- Jarosław Modzelewski, „Szopa nocą”, 1996, olej na płólnie, wymiary 136×190 cm,/obraz był prezentowany na wystawach , „Jarosław Modzelewski Kilka wątków”, Muzeum Górnośląskie, Bytom 2005, „Nieuchronne zawężenie pola widzenia”, Galeria Arsenał, Białystok, 1997, „Obrazy Jarosława Modzelewskiego”, Galeria Koło, Gdańsk, 1998, „Jarosław Modzelewski”, Galeria Nowy Wiek, Zielona Góra, 2003
- Jarosław Modzelewski, „Prezentacja obrazu religijnego”, 1999, tempera żółtkowa na płólnie, wymiary 140×170 cm, /obraz jest reprodukowany w katalogach, „Spotkania krakowskie”, Bunkier Sztuki, 2000, il. str. 53, „Piękno jest trudne”, 2000, „Kika wątków, Muzeum Górnośląskie, Bytom, 2005, obraz był prezentowany na wielu wystawch, m.in. „Negocjatorzy sztuki”, CSW Ł:aźnia, Gdańsk, 1999, „Do-OD”, Spotkania krakowskie, Bunkier Sztuki, Kraków, 2000, „Malarstwo”, Bałtycka Galeria Sztuki, Ustka, 2000, „Przegląd z malarstwa, Bunkier Sztuki, Kraków 2000, „Jarosław Modzelewski”, Galeria Nowy WEiek, Zielona Góra, 2003, „Kilka wątków”, Muzeum Górnośląskie, Bytom, 2005 ,

Jarosław Modzelewski, studiował na warszawskiej ASP u prof.Stefana Gierowskiego. Obecnie jest profesorem w macierzystej uczelni, gdzie prowadzi pracownię malarstwa. Wraz z Ryszardem Grzybem, Pawłem Kowalewskim, Włodzimierzem Pawlakiem, Ryszardem Woźniakiem i Markiem Sobczykiem tworzył legendarną GRUPPĘ. Uczestniczył we wszystkich wystawach tej najważniejszej w latach 80 formacji, od początku do końca jej działalności (lata 1983 – 1992).
Laureat licznych nagród m.in.: Paszportu Polityki (1998), nagrody im. Jana Cybisa (2004). Jeden z najwybitniejszych przedstawicieli malarstwa figuratywnego w Polsce. Wypracował własny, rozpoznawalny na pierwszy rzut oka styl, inspirowany z jednej strony szkołą czystego malarstwa wyniesioną z pracowni Stefana Gierowskiego, z drugiej sugestywną figuracją Andrzeja Wróblewskiego. Sztuka Modzelewskiego stała się ważnym punktem odniesienia dla Grupy Ładnie. Nazywany jest malarzem ikon codzienności. Podejmuje wątki polityczne, literackie (inspirowane twórczością Josepha Konrada), historyczne (powstanie styczniowe, II wojna światowa) i egzystencjalne. Głównym tematem jego płócien jest człowiek, ale artystę interesuje także martwa natura i pejzaż ( cykl niedokończony dom). Często przedstawia banalne, chociaż niepozbawione napięcia emocjonalne sytuacje. Operuje lapidarną formą i momentalną narracją, maluje chwile zobaczone w rzeczywistości i zatrzymuje jak stop klatka w kadrze obrazu: prosta czynność wykonywana przez człowieka, fragment wnętrza albo pejzażu. Każdy obraz mieści się w granicach realizmu. A jednak sposób ujęcia tematu umowny, uproszczony, monumentalizowany bierze w cudzysłów świat przedstawiony, sprawia, że to, co powszednie, zamienia się w to, co uniwersalne. Stanąłem po stronie rzeczywistości, realności mówi artysta wydaje mi się, że właśnie poprzez nią daje się mówić rzeczy ważne, rzeczy wysokiej próby. Specyficzna atmosfera obrazów Modzelewskiego i filmowy sposób kadrowania tematu sprawia, że krytycy chętnie porównują go do Edwarda Hoppera.
1989 – „Tato, rączki to ludziki! Tato, rączki to armatki!”, Galeria Zderzak, Kraków
1992 – „Kunst, Europa”, Bonner Kunstverein, Bonn
1995 – „Nie dosyć, że kalectwo, to w dodatku wieczność”, Galeria Zderzak, Kraków
1996 – „Andrzej Wróblewski – Jarosław Modzelewski”, Galeria Zderzak, Kraków
1997 – „Okolice pracowni na peryferiach”, Galeria Zderzak, Kraków
1999-2000 – „Aspects – Positions. 50 Years of Art in Central Europe”, Wiedeń – Budapeszt
2000 – „Przegląd z malarstwa”, Bunkier Sztuki, Kraków; „Negocjatorzy sztuki”, CSW Łaźnia, Gdańsk
2001 – Irreligia, Atelier 340, Bruksela
2004 – „Wisła”, Galeria Zderzak, Kraków; „Powinność i bunt”, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
2005 – „Kilka wątków”, Muzeum Górnośląskie, Bytom; Moskwa – Warszawa, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa oraz Galeria Trietiakowska, Moskwa
2006 – „Malarstwo”, Galeria DAP, Warszawa, (z okazji przyznania nagrody im. Cybisa); „Malarstwo Polskie na początku XXI wieku”, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
2008 – „Obrazy rozproszone”, Galeria Le Guern, Warszawa; Sztuka cenniejsza niż złoto, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa (z Markiem Sobczykiem)
2009 – Otwarta Pracownia, Kraków; Elektrociepłownia – impresje, Mieszkanie 23, Kraków; „Gender – check”, MuMok, Wiedeń ( wspólnie z Markiem Sobczykiem); „Iluminacje”, Salon Akademii, Warszawa
2010 – „A. Przyroda B. Przemysł C. Kultura i wypoczynek (szeroko rozumiane)”, Galeria Atak, Warszawa;
2011 – „Nie należy myśleć tylko o jednym”, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
2011/2012 – „Tur an Tur. Obok. 1000 lat sąsiedztwa w sztuce. Martin Gropius Bau”, Berlin ( wspólnie z Markiem Sobczykiem)
2012/2013 – Galeria BWA – Miejski Ośrodek Sztuki w Gorzowie Wielkopolskim
2013 – „Stare papiery”, Galeria Bielska BWA; „Minister nie aprobuje takich wypowiedzi albo Metapolityka”,
Ekspozycja „Stare papiery”, składa się z dwóch części; pierwszą stanowią szkice, rysunki i szablony z początku lat 80. (m.in. do obrazu Bieg czerwonych ludzi” z 1983 roku), kiedy autor analizował problematykę znaków, symboli, ich wzajemnych relacji w obrazach emblematycznych, szkicach i rysunkach kryptopolitycznych. Druga część to wielkoformatowe papiery z lat 1985-1988 ilustrujące ekspresjonistyczny wątek w twórczości Modzelewskiego (akcje i pokazy GRUPPY). Wśród nich prace o tematyce historyczno-biograficznej przedstawiające portrety niemieckich poetów i myślicieli – Hölderlina i Schillera – powstałe w czasie III akcji malowania w Dziekance” w 1985 roku.
1998 – Paszport „Polityki” za rok 1998
2004 – Nagroda im. Jana Cybisa
2014 – Nagroda im. Kazimierza Ostrowskiego
„Stanąłem po stronie rzeczywistości, realności” Jarosław Modzelewski
Na pytanie o inspiracje, czy one istnieją /zadane przez Stanisława Seyfrieda podczas wręczenia Nagrody im. Kazimierza Ostrowskiego za 2013
Jarosław Modzelewski odpowiedział;
„Muzyka jest pewna bazą, miejscem które mnie konstruuje. Jednak największą inspiracją jest oczywiście świat. To co mnie otacza i to co widzę. Obserwacja to podstawa. Skąd pojawia się obraz ? Nigdy do końca nie wiadomo. Czasami zupełnie niespodziewanie może pojawi się i z zupełnie nieoczekiwanego kierunku. Dlatego trzeba być cały czas czujnym, ale nic nie jest przewidywalne i nie ma żadnej powtarzalnej sytuacji. Zazwyczaj czekam na to co otoczenie mi przyniesie i co uda mi się wypatrzeć.”