- Justyna Giza, „Łabądek” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2019, olej na płótnie /technika laserunkowa/, wymiary 40×40 cm, z ramą 50×50 cm, NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Łabądek 2” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2020, olej na płótnie /technika laserunkowa/, wymiary 40×40 cm, z ramą 50×50 cm, NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Łabądek 3” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2020, olej na płótnie /technika laserunkowa/, wymiary 40×40 cm, z ramą 50×50 cm, NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Złota z białym ptaszkiem” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2016-2017, olej na desce, płatki złota 24 karatowego, wymiary 50×40 cm, z ramą 76×66 cm, rama jest ręcznie malowana przez autorkę oraz złocona 24 karatowym złotem, / NIEDOSTĘPNY
- Justyna Giza, „Złota z białym ptaszkiem” bez ramy
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Biały gołąb” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2016-2018, olej na desce /technika laserunkowa/, wymiary 50×70 cm, z ramą 76×96 cm, / NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Gniazdko”, cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2018-2019, olej na desce, technika laserunkowa, wymiary 45×32 cm, z ramą 61×48 cm/ NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Biały ptaszek 2” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2016-2017, olej na desce, wymiary 50×40 cm, z ramą 61,5×51 cm, / / NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Biały ptaszek” – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2016, olej na desce, wymiary 32×45 cm, z ramą 48x61cm NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza, „Biały paw” – z cyklu “Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2015-2016, olej na desce, wymiary 110×85 cm, / / NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- detal
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza “Sowa”, – z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2015, olej na desce, wymiary 40×35 cm, / NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza “Czaple”– z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2013/2014, olej na desce, wymiary 70×66 cm, / NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal
- Justyna Giza “Biały kruk”– z cyklu „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, 2012-2013, olej na desce, wymiary 45×50 cm, / NIEDOSTĘPNY
- detal
- detal
- detal

Justna Giza, pracownia 2016 r.
Justyna Giza, urodziła się 3 maja 1977 roku w Chrzanowie. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Ukończyła wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki, dzięki czemu poznała i nauczyła się technik dawnych mistrzów co w znacznym stopniu wpłynęło na stylistykę i sposób malowania jej obrazów. Inspiracją stał się dla niej kontakt z obrazami dawnych mistrzów, a szczególnie oddziałuje na nią renesans flamandzki. W swoich obrazach poszukuję możliwości ukazania najgłębszej istoty danej postaci lub przedmiotu, ich duszy, z oddaniem materii danego tworzywa, skóry, drewna, materiału itp. Justyna Giza, stosuje bardzo pracochłonną technikę laserunku, która wywołuje wrażenia głębi i pozwala uzyskać bogactwo tonalne barw. Dla osiągnięcia ostatecznego efektu konieczne jest nałożenie kilkunastu (w szczególnych wypadkach kilkudziesięciu) warstw laserunków na uprzednio wyschniętą warstwę. Efekt laserunków polega na przenikaniu światła przez wiele warstw cienko i przezroczysto nakładanej farby pozwala to na budowanie głębi obrazu. Technika laserunkowa została odkryta przez dawnych mistrzów w okresie średniowiecza , a jej szczytowy okres przypada na złoty wiek malarstwa flamandzkiego – XVII w. Ze względu na ogromną pracochłonność malarstwo laserunkowe zanikło praktycznie w XVIII w. Mistrzem laserunku był m.in. Rembrandt.
Cykl obrazów z przedstawieniem „Kobiety z wizerunkami białych ptaków”, będzie prezentowany na indywidualnych wystawach artystki.
Justyna Giza stosuje bardzo pracochłonną technikę malarstwa laserunkowego, ta metoda wywołuje wrażenia głębi i pozwala uzyskać bogactwo tonalne barw. Dla osiągnięcia ostatecznego efektu konieczne jest nałożenie kilkunastu (w szczególnych wypadkach kilkudziesięciu) warstw laserunków na uprzednio wyschniętą warstwę. Efekt laserunków polega na przenikaniu światła przez wiele warstw cienko i przezroczysto nakładanej farby pozwala to na budowanie głębi obrazu. Technika laserunkowa została odkryta przez dawnych mistrzów w okresie średniowiecza , a jej szczytowy okres przypada na złoty wiek malarstwa flamandzkiego – XVII w. Ze względu na ogromną pracochłonność malarstwo laserunkowe zanikło praktycznie w XVIII w. Mistrzem laserunku był m.in. Rembrandt.